דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פשעים חמורים ועבירות קלות 

מאת    [ 25/02/2011 ]

מילים במאמר: 2933   [ נצפה 4132 פעמים ]

 

 

מה היא עבירה פלילית ?

עבירה פלילית היא עבירה על החוקים, התקנות והצווים שחוקקה מדינה ריבונית, בדרך כלל העבירות נמצאות בחוק העונשין. 

 

החל מהולך רגל שחצה את הכביש באור אדום ועד לרצח בכוונה תחילה.....מהקל אל הכבד. ההבדל העצום בינהם הוא שהאומלל שעבר באור אדום ,נתפס ועונשו יהיה בענק דו"ח כספי וקצת עצבים.........במקרה הגרוע הוא יסיים את העניין בגבס וקנס ובמקרה הממש ממש גרוע...בבית עלמין, הולך הרגל לקח על עצמו את הסיכון. הוא לא ייעצר, לא יילקחו ממנו טביעת אצבעות, הוא לא יצולם לאלבום הפשע המשטרתי וכמובן לא יפתח נגדו תיק פלילי, עבירה פשוטה כביכול ובצדק אין צורך במעצר ופתיחת תיק פלילי,אף אחד אחר לא נפגע ממעשים אלו. 

כל זה לעומת פשע חמור, רצח, אונס וכו' שדינה מעצר מיידי וזה מובן וברור לכולם .

מה הוא פשע חמור בעיני החוק? 
(רשימת הפשעים שמשטרת ישראל מנסה להלחם בהם ולא בהצלחה רבה הייתי אומרת ..לפי האלף בית):

אונס - אונס הוא ביצוע יחסי מין תוך כדי כפייה, בניגוד לרצונו של הקורבן. הקורבן יכול להיות גבר או אישה, 
אונס - גורם לקורבן נזק פסיכולוגי למשך שנים רבות לאחר הפגיעה.

אלימות מינית - היא אלימות המופעלת במטרה להשיג הנאה וסיפוק מיני ללא הסכמתו של הקורבן. לעיתים מושגת הסכמת הקורבן תוך איומים או ניצול יחסי כוח.קורבנותיה של האלימות המינית הם לרוב נשים וילדים, כשלעיתים קרובות התוקף הוא אדם אותו הכיר הקורבן טרם התקיפה. 
אלימות מינית - גורמת לקורבן נזק פסיכולוגי למשך שנים רבות לאחר הפגיעה.


הונאה - היא הטעיה מכוונת של אדם או של קבוצת אנשים, הגורמת נזק למי שהטעו אותו. 
המניע להונאה יכול להיות תועלת חומרית למי שמבצע אותה - "קבלת דבר (חפץ או שירות) במרמה", או הנאה מעצם גרימת הנזק. רבים ממעשי ההונאה אינם חוקיים. ההגדרה החוקית הספציפית להונאה נוטה להשתנות בהתאם לתחום השיפוט. הונאות לצורך השגת כספים מאנשים נחשבות לסוג ההונאות הנפוצות ביותר. 
הונאה - פוגעת באזרח התמים וגורמת לו נזק כספי ונפשי

הטרדה מינית - בלשון היום-יום, הביטוי הטרדה מינית מתייחס להתנהגות שבאמצעותה אדם אחד (המטריד) גורם אי נעימות על רקע מיני לאדם אחר (המוטרד). כלומר, מדובר בהתנהגות מינית שאינה רצויה לנמען ומטרידה אותו. מינם של המטריד והמוטרד אינו משנה 
הטרדה מינית - גורמת לקרבן לסבל נפשי קשה וצורך בטיפולים פסיכולוגים

התעללות - הינה גרימת נזק גופני או נפשי לאדם או לבעל חיים. זהו שימוש לרעה בכוח או בסמכות, תוך ניצול יחסי אינטימיות, אמון, מרות ו/או תלות לשם פגיעה בקורבן. 
במקרה הקיצוני, מובילה התעללות למותו של קורבן ההתעללות. 
התעללות - גורם לקורבן נזק פסיכולוגי למשך שנים רבות לאחר הפגיעה

התעללות בילדים - התעללות בילדים כוללת פגיעות פיזיות, נפשיות ומיניות בילדים, בדרך כלל על ידי הוריהם, ולחלופין היא תוצר של תנאי קיפוח והזנחה. ההגדרה אינה חד משמעית, בין השאר עקב היעדר הסכמה קולקטיבית חברתית בדבר סגנונות הורות הנחשבים מסוכנים או בלתי קבילים. 
התעללות בילדים - גורמת נזק נפשי וחשש להפיכת הילד להורה מתעלל.

התעללות בבעלי חיים - כוללת פגיעה פיזית נפשיות בחיות,קרבות,הכאה,קשירה והרעבת הבעל חי 
התעללות בבעלי חיים - היא התנהגות לא אנושית ופוגעת בחיות ובאוהבי החיות

התעללות מינית בילדים - התעללות מינית בילדים היא סוג של התעללות בילדים שבמסגרתה אדם מבוגר או מתבגר מתעלל בילד לשם גירוי מיני. קיימות צורות שונות של התעללות מינית בילדים: פנייה או הפעלת לחץ על ילדים לעסוק בפעילויות מיניות (ללא קשר לתוצאות הפנייה), חשיפת איברי מין בנוכחות ילדים, חשיפת ילדים למדיה פורנוגרפית, מגע מיני עם ילדים או הפקת פורנוגרפיית ילדים בעזרתם. 
להתעללות מינית בילדים השלכות רבות מבחינתו של הילד: דיכאון, הפרעת דחק פוסט-טראומטית, חרדה, וזאת בנוסף לפגיעה פיזית אפשרית ובעיות אחרות. התעללות מינית על ידי בן משפחה היא סוג של גילוי עריות והיא יכולה לגרום לטראומה פסיכולוגית ארוכת טווח ומשמעותית ביותר, במיוחד במקרה שבו אחד ההורים הוא הפוגע.

מעילה - היא ביצוע מעשה המהווה הפרת אמון, ובדרך כלל נעשית למטרת השגת רווח כלשהו, דהיינו, הונאה. בניגוד לרמאים אחרים, המועל משתמש לרעה במידע או סמכויות שנמסרו לו מתוקף תפקידו או מעמדו. הוא גם לרוב מאונה את המעסיק שלו או את הלקוחות שלו. מקור הביטוי בספר ויקרא פרק ה', העוסק במעילה ביהדות. כאשר המעילה מתמקדת בהשגת דבר מה במרמה, היא לרוב כוללת אלמנט ההסתרה ונבדלת בזה מגנבות אחרות. 
דוגמאות למעילה: 
בכספים - פקיד (בבנק או בכל מקום שישנה בו פעילות כספית) יגנוב כספים העוברים תחת ידו ויסתיר את ביצוע הפעולה באמצעות רישומים כוזבים. מעילה בכספים היא עבירת צווארון לבן. 
במינויים - נושא משרה מנצל את משרתו כדי להעסיק או לקדם את אנשי שלומו בניגוד לאינטרסים של המעסיק שלו ושל הלקוחות. לדוגמה, כתיבת מכרז תפור. 
באמון אישי - פסיכולוג החולק עם אחרים מידע על מטופל שלו. 
אנשים או גופים שנפגעו ממעילה, יכולים לחוש פגיעה קשה המלווה בחשדנות ואבדן אמון במערכות ואנשים. המעילה נחשבת כפגיעה קשה בנורמות חברתיות בסיסיות, ובתי משפט נוהגים להחמיר עם מי שנתפס במעילה.

מציצנות - מציצנות היא פאראפיליה המתבטאת בהתנהגות (הנקראת גם סקוטופיליה/אינספקציונליזם) המכוונת להשגת הנאה מינית על ידי הצצה בסתר באנשים. 
התנהגות זו מופיעה בעיקר אצל גברים צעירים. הם נוהגים לצפות בנשים מתפשטות או בזוגות מקיימים יחסי מין. לעתים הם מאוננים תוך כדי ההצצה אך לא תמיד. המציצן אינו אדם שהזדמן לו להציץ ולספק סקרנות באורח חד פעמי, אלא אדם היוצא לסיורים וחיפושים אחר מקומות להציץ תוך כדי הפרת פרטיות. המציצן יכול למחזר את מושא העוררות ואינו חייב להציץ בכל פעם על מנת להתגרות. התנהגות המציצנות מתחילה בדרך כלל בגיל ההתבגרות ודועכת בסביבות גיל 40 
מציצנות - היא חדירה לפרטיות ופוגעת בקרבן ללא ידיעתו

סחר בסמים - הוא שוק שחור עולמי המורכב מגידול, יצור, הפצה ומכירה של סמים אשר הסחר בהם אסור על פי חוק. 
עקב האיסור הסמים המסוכנים (הרואין,קוקאין ,אקסטזי וכו')הנמצאים בשוק ,הם סמים באיכות ירודה ומהולים בחומרים רעילים להגדלת הכמות והכפלת הרווחים 
הסחר בסמים גורם לסוחרים לשכנע את הקונים לנסות דברים מסוכנים הגורמים להתמכרות פיזית קשה 
סחר בסמים - נפגעים כל שכבות הציבור שסובל מגנבות,פריצה לרכב לבתים במיוחד השכבות החלשות שמסומנים כפושעים במקום כמכורים חולים ולא מקבלים טיפול ראוי וגורמים להם לפשוע,לגנוב לפרוץ 
כדי לממן את המנה הבאה

עישון מריחואנה/חשיש - בישראל המריחואנה נכללת בפקודת הסמים המסוכנים ולכן בדרך כלל זו עבירה פלילית לשווק להשתמש ואף להחזיק בה ללא רישיון 
עישון מריחואנה/חשיש - יכול לגרום למעשן להיעצר בברוטליות ,לפתיחת תיק פלילי נגדו,להריסת עתידו,להטרדות פתע בביתו ע"י משטרת ישראל,לפסילת רשיון הנהיגה ,מעצר בית ופיטורים מהעבודה.

פריצה - היא חדירה למבנה (בית מגורים, חנות, מפעל וכדומה), למתחם מגודר או לרכוש כגון מכונית או ספינה, לעתים לשם ביצוע פשע, בדרך כלל גניבה. 
פריצה נעשית פעמים רבות בעת שהמבנה או הרכוש ריק מאדם. פריצה למבנה מאוכלס עלולה להתפתח לשוד, שבו יש פגיעה בשוכני המבנה 
פריצה - גורמת לנזק כספי וחרדות אצל הקרבן

פריצה או גנבת רכב - עבירות הקשורות לרכב הפכו בתקופה האחרונה לתופעה עבריינית בהיקף רכב ביותר.שיטות 
העבריינות ברכב התפתחו והשתכללו עם הזמן, עד שיש אשר מכנים את עבירות הרכב כ"תעשיה" 
אשר הפכה מכה כללית המגיעה כמעט לכל פינה. 
פריצה או גניבת רכב - , פוגעות בקרבן כפרט על כל המשתמע מפגיעה שכזו, הן על הנזקים הכספיים הנגרמים לו והן על התעסקותיו הרבות כפועל יוצא מנפילתו כקורבן אקראי לביצוע העבירות והן כאמור לציבור בכלל.


רצח - הוא פשע של המתת אדם בידי הזולת בכוונת תחילה 
רצח - גורם לטראומה ונזק פסיכולוגי למשפחת הקרבן לכל חייהם

שוד - הוא גניבה תוך שימוש באלימות או באיומים, לעתים תוך שימוש בכלי נשק 
שוד - גורם לטראומה לעובדים ואזרחים תמימים שנקלעו למצב

שוחד - הוא טובת הנאה, בכסף או בשווה כסף, הניתנת לבעל סמכות, על מנת שיפעיל את סמכותו לטובתו של נותן השוחד. 
שוחד -  פוגע בהחלטה שיכולה לגרום רע לאדם אחד

תאונת פגע וברח - תאונת פגע וברח היא תאונת דרכים שבה הנהג הפוגע לא עצר את רכבו, לא גילה התעניינות בשלומם של המעורבים האחרים בתאונה, לא הגיש לפצועים כל עזרה רפואית ולא מסר את פרטיו האישיים, כפי שנדרש על פי החוק המקומי. כלומר, הנהג פגע ברכוש או בנפש וברח ממקום התאונה, לאו דווקא באמצעות רכבו. 
תאונת פגע וברח - היא פשע מתועב ,הקרבן אינו יכול לדרוש צדק

אה אה אה...סטופ...עצרו ,שמתם לב לאבסורד? לא? טוב אז תחזרו ל"פשע" שמופיע באות ע.....עישון מריחואנה...בדיוק ,קצת לא שייך לעניין הייתי אומרת... 
אתם שואלים איפה הפשע בעישון מריחואנה - הא, גם אני שואלת ,זה עדיין בברורים,כשתהיה לי תשובה ,מבטיחה שאחזור אליכם. 
אתם שואלים טוב נו,אז מי נפגע מעישון מריחואנה?אוווו,פה קבור הכלב, יש מי שנפגע ובגדול נעים מאוד,תכירו את האזרח הנורמטיבי כן ,כן זה יכול להיות הבן/בת שלכם הדודה או השכנ/ה ממול.......זה שעובד קשה למחייתו ,זה ששירת שרות מלא בצבא,זה שמשלם וישלם מסים כל חייו ,זה שלעולם לא יאנוס כנשיא קצב, ישוחד כמו אולמט,או גנב מש"ס _________תרגישו חופשי למלא את מי שאתם רוצים,יש כל כך הרבה והם לא העיקר פה.

זהו סיפור אמיתי שעבר כל מעשן מריחואנה נורמטיבי שנתפס שלא נדע מצרות 
מעשן מריחואנה בביתו.השמות בדויים המקרה אמיתי.

המקום - דירה שכורה בתל אביב...מרכז,דרום או צפון,כל האזורים נכללים 
בעל הדירה - דני,בחור ללא עבר פלילי,שרת בצבא ועובד בעבודה מסודרת. 
החברים - איל,רונן ,גיל יעל ואורנה ,ללא עבר פלילי חלקם עובדים חלקם מובטלים. 
מטרת המפגש - משחק כדורסל משודר ואין כייף יותר מלצפות במשחק בחברותא

יושבת לה החבורה וצופה במשחק כדורסל ,הם מעשנים להנאתם מריחואנה/חשיש צוחקים,מדברים ונהנים מערב נחמד בבית. 
לפתע הבית נרעד, דפיקות עזות בדלת,מה דפיקות? עוד שנייה הדלת ניפרצת, צעקות מחרידות את חדר המדרגות ...לפתוח משטרה,בום בום בום לפתוח . 
זה רגע מפחיד ומזכיר את הסרטים על השואה שצפינו בילדותנו שהחיילים הנאצים עברו מבית לבית בצעקות ודפיקות מטורפות על הדלתות......(עד היום כשדופקים לאחד מהחברה בדלת בחוזקה הם ישר עוברים לעמדת חיפוש) 
לדירה נכנסו לא פחות ולא יותר 4 בלשים...בנוסף למטה מאחורי הבניין עמד בלש גשש וגם מלפנים העמידו אחד...חלילה לא ייזרק כלום מהחלון. 
5 בלשים ובלשית אחת .......פשששששש כבוד לא? רוזנשטיין אולי זכה ל"כבוד" הזה. 
הלב דופק כמו מטורף ,החבר'ה עוברים עכשיו חיפוש גופני משפיל,הבית נהפך ולרוב גם נהרס , אחרי שהפכו את הנוכחים ואת הבית נזכרו "הגאונים" לפתוח את מגירת השולחן של הסלון ומצאו חתיכת חשיש במשקל 10 גרם ... 
פה רק מתחיל הסיוט שלהם, במיידית כולם מעוכבים ונלקחים לחקירה, טביעות אצבעות,פוזות מול המצלמה וגרוע מכל,החקירה שלא מביישת חקירה של חיילי משפחות הפשע.להזכירכם,נימצא בוף 10 ג' לשימוש עצמי,לא 50 פלטות,לא חדר גידול בשיטת היידרו ובטח לא 20 ק"ג קוקאין/הרואין,כולה חתיכה של 10 גרם....הנה בא סוף העולם.

לאחר שעות של עיכוב בתחנה (בכוונה תחילה, תתייבש לך על הספסל בתחנה פושע מסוכן שכמותך ) ההשפלה, החקירה שמלווה בנסיונות הפחדה,איומים בביקורי פתע כל שני וחמישי (מה זו הטרדה?) והבטחות סרק,אם תשתף פעולה,נקל עליך...עוד חרטה מבית משטרת ישראל. 
זהו....אחרי כל הטררם הגדול והמיותר משוחררים כולם הביתה.עד לזימון למשפט ,לרחוב הארבעה לבעלי רישיון נהיגה או אם יש להם מזל חוסר עניין לציבור,אבל הרישום הפלילי ילווה אותם עוד שנים ארוכות,על סעיף סמים.....קרטל יחיד 
וכל זה על....לא ,לא רצח,גם לא אונס.....ובחיי שלא שוחד ובטח לבטח לא סמים מסוכנים,לא היה פה שידול ולא בטיח ,,על עישון חשיש/מריחואנה. 
ולא אף אחד מהם לא הצמיד אקדח לרקה של השני ואיים....אם לא תעשן יבוא שוטר....הם לא חשבו שאם הם רק יעשנו יבוא שוטר.....איזה אבסורד

קחו את המכורים לאדרנלין...ספורט האקסטרים הם מסכנים את חייהם יותר ממעשן מריחואנה.....הם לא נעצרים ,הם לא פוגעים באחר אולי בעצמם.....אה,איזה קטע כמו מעשני המריחואנה.

 

הנה קטע ממאמר שהתפרסם ע"י סגן-ניצב אבי דוידוביץ, ראש מפלג חקירות, היחידה הארצית לחקירות פשעים ופורסם ב"מראות המשטרה", מרץ 1994

שימוש בסמים היה ידוע עוד מימיה הראשונים של המדינה. בשנות החמישים ובתחילת שנות הששים הייתה התופעה מצומצמת ושולית. התפנית חלה מאז מלחמת ששת-הימים. החל מראשית שנות השבעים, עם העלאת רמת האכיפה בנגע הסמים לראש סדר העדיפויות בתחום הפלילי, החלה משטרת-ישראל להקצות משאבים הולכים וגדלים ללחימה בעברייני הסמים.

התפיסה אשר הנחתה את קברניטי המשטרה לאורך שני העשורים האחרונים הייתה כי קיים קשר סיבתי בין ההתמכרות לסם ובין עבריינות, וכי הרוב המכריע של המתמכרים לסם עוברים עבירות בשל הדחף לסמים. לאמור: השימוש בסם גורם לעבריינות. אשר-על-כן חייבת המשטרה להציב את המאבק בעבירות הסמים בקדימות לתופעות פשיעה אחרות, בהנחה שניתן להפחית את העבירות האחרות על-ידי תקיפת נגע השימוש בסמים. ואכן, מהמחצית השנייה של שנות השבעים
ואילך, הוקמו יחידות ייעודיות רבות ללחימה בסמים, השתכללו שיטות הלחימה )לדוגמא:הפעלת סוכנים(, וכמויות התיקים שנפתחו וכמויות הסמים שנתפסו הלכו וגדלו משנה לשנה.
אין חולק כי על המשטרה להפעיל שיקול דעת בקביעת סדרי עדיפויות באכיפת החוק, שכן ציפייה לאכיפה מוחלטת אינה מציאותית - כתוצאה ממגבלות תקציביות. מקובל להניח כי סדר העדיפויות נקבע הן על-פי תרגום המובן "אכיפה יעילה" לשפת המעשה והן מתוך קריאת ציפיות הציבור מן המשטרה. כך למשל מרכזת המשטרה מאמץ אכיפתי על יעדים מודיעיניים.

יחד עם זאת ראוי לבחון, מעת לעת, את הנחות היסוד על-פיהן מחליטה המשטרה אכיפה יעילה מהי, ולשנות בהתאם את מדיניות הלחימה בפשיעה - גם אם כרוך הדבר בשחיטת "פרות קדושות".

אשתקד, פרסמו החוקרים פנחס יחזקאלי ואורית שלו מאמר ובו דיון מעמיק על הקשר בין השימוש בסמים ובין הפשיעה האחרת )פלילים - 1992 - כרך ג'(. המאמר נותן חומר למחשבה אם לא הגיעה השעה להפסיק לשים דגש על אכיפת החוק בתחום הסמים, ולהעניק עדיפות לתקיפת תופעות פשיעה ייחודיות אחרות.

בניגוד לדעה הרווחת כיום בקרב סוכנויות אכיפת החוק, סבורים קרימינולוגים רבים כי השימוש בסם אינו בהכרח מוליד עבריינות, אלא כי במקרים רבים נמצא שהעבריינות מביאה לשימוש בסם, או שייתכן וגורמים אחרים יביאו הן לשימוש בסם והן לעבריינות. הנחות אלו מושתתות על התפיסה כי השימוש בסמים הינו תופעת לוואי לאורח החיים העבריני, ואינו נובע מהפניית רווחים מן הפשיעה לרכישת סמים: הן העבריינות האינסטרומנטלית והן השימוש בסמים הינן התנהגויות סוטות, ועל-כן סביר להניח כי הן תאומצנה, כל אחת בנפרד, או שתיהן גם יחד, על-ידי מי שיש לו נטייה לסטייה. הראיות לתפיסה זו הן רבות ומגוונות.

במחקרים רבים נמצא כי רוב המתמכרים היו מעורבים בעבריינות קודם למעורבותם בסמים, וכי הגיל הממוצע של התחלת העבריינות היה נמוך בכשנתיים מהגיל הממוצע שהחל השימוש בסמים בקרב עבריינים רבים. במחקרים אחרים נמצא כי במקומות שהייתה ירידה במחיר ההרואין, לא הייתה ירידה בעבירות הרכוש. וכן נראה כי גם בשנים בהן הייתה ירידה בנפח הפשיעה, שוק הסמים המשיך לשגשג ואוכלוסיית הנרקומנים הלכה והתרבתה.

אומנם נכון כי חלק לא מבוטל מן האסירים והעבריינים המוכרים הם נרקומנים, אך אין להתעלם מן העובדה כי יחסית קל יותר למשטרה ללכוד עבריינים נרקומנים מאשר כאלו שאינם נזקקים לסם. לכן אין להתרשם יתר על המידה מהנתונים הסטטיסטיים המצביעים על חלקם היחסי הגדול של העבריינים הנרקומנים. מחקרים אחדים אף מטילים ספק בעצם יעילות האכיפה נגד נרקומנים.

דומה כי הציבור מצפה ליתר אכיפה בתחומים הקשורים במישרין לביטחונו הפיזי ולביטחון רכושו. נראה כי עניין הסמים פחות מעניין את הציבור, אולי בגלל שהנפגעים הישירים מעבירות הסמים הם בדרך כלל המבצעים בעצמם. לא אחת עולה השאלה האם ההתמודדות הנכונה עם משתמשי הסמים צריכה להיות במישור האכיפה המשטרתית או במישור הטיפולי שאינו באחריות המשטרה.

בהקשר לקביעת סדרי העדיפויות בהפעלת המשטרה, ראוי לציין כי מרבית העבירות
המדווחות למשטרה הן בתחום הרכוש, כאשר כמחציתן הן עבירות הקשורות לכלי רכב. היינו, למעלה משליש מהתיקים הפליליים הנחקרים בישראל קשורים במישרין לעבירות הקשורות לכלי-רכב )גניבות, גרימות נזק, הצתות, זיופים, וכיוצא באלה(.
אם ההנחה כי הסמים מביאים להתגברות הפשיעה אינה תמיד נכונה, ואם במילא הלחימה היעילה בנגע הסמים מחייבת הערכות מערכתית אסטרטגית ברמה הלאומית, כאשר הציפיות של הציבור מהמשטרה הן בתחום השמירה על הנפש והרכוש - הרי שיש מקום לשנות את סדר העדיפות בלחימה בפשיעה: "להוריד כיתה" את האכיפה היזומה בתחום הסמים, ולשים דגש על עבירות אחרות במקום.

 

 

 

כל הספרים שנכתבו מעולם לא יצליחו לשנות את העולם כמו קבוצה קטנה של אנשים שחיה באופן חסר פשרות באמונתה - אכן צעירים וזקנים, בואו יחד לכוון במיטב יכולתנו את המעשים שלנו להגשמת האמונות שלנו.:"לב טולסטוי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב